![]() |
|
Lähärikengät - Printable Version +- GASTONI.FI (https://www.gastoni.fi) +-- Forum: Suomikiipeilyn keskustelupalsta since 2022 (https://www.gastoni.fi/forumdisplay.php?fid=1) +--- Forum: Topicit (https://www.gastoni.fi/forumdisplay.php?fid=2) +--- Thread: Lähärikengät (/showthread.php?tid=14) Pages:
1
2
|
Lähärikengät - Ville - 15-12-2021 Olen pitkään pyöritellyt päässäni ajatusta josko sijoittais lähestymiskenkiin. Kaveriporukan kesken aiheesta on käytännössä heitetty vitsiä, mutta jotenkin vois miettiä että ne saattaisi olla jopa joissain tilanteissa kätevät. Möyntääkö kukaan oikeasti käyttävänsä lähärikenkiä vai onko kyseessä lähinnä markkinamiesten myyntikikka? Voiko niillä vetää alkulämpät ja kevyttä kiipeämistä? Tällä hetkellä lähärikenkinä itsellä crocsit, eikä niissäkään mitään vikaa ole. Kaverin puolesta kyselen... RE: Lähärikengät - jiikoo - 17-12-2021 Voi olla entisiä kavereita jos tuommosiin sijoittaa... RE: Lähärikengät - Korppari - 28-01-2022 Lähestymiskenkä on mielestäni paras jokapaikan kenkä ympäri vuoden. Lenkkarit hajoaa vuodessa mutta kunnon lähärikenkään voi vaan vaihtaa uuden pohjan. Suomessa kenkätyypin perimmäinen tarkoitus ei ihan selviä mutta kun muutaman alppireitin tai tosi vaativan lähestymisen käy tekemässä ymmärtää miksi on kiva omistaa tukeva ja kevyt kenkä, jolla voi kiivetä ja kävellä pitkiä matkoja. RE: Lähärikengät - Jolli - 28-01-2022 Mä oon käyttäny kevytvaelluskenkiä, lähäreitä, millä nimellä niitä nyt kutsutaankin, yli 15v ja ne on mukavammat, tukevammat yms kuin esim. lenkkarit. Tykkään muiden ominaisuuksien lisäksi myös väreistä ja käytännössä mokomia on arkikäytössä koko ajan. Paras mainoslause jossakin oli "naistenlähestymiskengät tarjouksessa!" Ei tullut ostettua, mutta tarina kertoo, että flaksi olis muutamalla paremmin käyny semmosilla...
RE: Lähärikengät - vuahi - 28-01-2022 Välillä jos vaikka yläriä virittelee niin saattaa lenkkarit pyöriä ikävästi jalassa. Vaikka "lähestymiset" onkin yleensä maksimissaan muutamia satoja metrejä niin kallion päällä saisi hieman mielenrauhaa jos kengissä olisi pitoa ja tukevammin jalassa RE: Lähärikengät - pastor1 - 28-01-2022 (17-12-2021, 18:15)jiikoo Wrote: Voi olla entisiä kavereita jos tuommosiin sijoittaa... Onneks ei ole kavereita? RE: Lähärikengät - Ville - 28-01-2022 Jes! Olin mä sitten oikeilla jäljillä, että pakko niissä olla just jotain tuollaista ominaisuuksia koska ne kuitenkin kauppansa tekevät. Vois kuvitella että vaikka maastopyöräilyssäkin vois olla messevät jne… ? Täytyy sovitella kun tulee mahis ja vähän fiilistellä. RE: Lähärikengät - JuIs - 30-01-2022 Terve, Joskus kauan sitten tuli tehtyä pehmeillä normi lenkkareilla parin tunnin lähetyminen jyrkenevää kivikkoistä polkua pitkin sika painavat kantamukset selässä. Olisipa ollut 5.10:n Guidet kintuissa! Noin viitisen vuotta olen käyttänyt mukavia lähäreitä tosi paljon sisäkiipeilyyn ja ihan hyvin ovat pelittäneet släbiltä hänkkiin. Tosin kengät vaativat hieman toisenlaista tekniikkaa, koska mikroedgeily, huukkailu, toukkailu sekä pikkupoketit tuottavat jonkin verran haasteita. Sisällä lähäreillä on kiivetty muutamia 6c reittejä ja bouldereita. Moonboardin ‘Hard Times’ 7a on enää vasurin krimpi- ja lukotusvoimasta kiinni. Ei tossuista. Ulkona vitoset menee melko mukavasti. Ennen käytin 5.10:n Approach Pro lähäreitä mutta mallin valmistus lopetettiin. Nyt on alla Evolvin Cruzer Psychet, joiden kanssa en ole vielä päässyt ihan sinuiksi. Normi kiipeilykenkinä käytän Laspon TC Proita 0.5-1 numeroa katukenkää pienempinä. RE: Lähärikengät - maarit.katariina - 03-02-2022 Ehdottomasti omistan lähärit. Riippuu ihan lähäristä ja reitistä mitkä kengät valitsen, mutta jos tiedossa on vaikka skrämbläystä niin lähärit on paremmat mitä lenkkarit, tai varsinkaan crocsit. Jos pitkän reitin alussa on vaikka helppoa, tulee niillä nopeasti myös soolottua siihen asti, kunnes pitää laittaa oikeat kamat niskaan. Toisaalta joskus lenkkareissa on nopeampi liikkua. Riippuen maapohjasta crocsit saattavat kerätä myös juhlallisen määrän mujua, mikä helposti kulkeutuu kiipeilykenkiin asti. Itse en viitsi turhaan kerryttää skeidaa kiipeilykenkien sisälle. RE: Lähärikengät - crushing_plastic - 03-02-2022 (28-01-2022, 20:22)Ville Wrote: Jes! Olin mä sitten oikeilla jäljillä, että pakko niissä olla just jotain tuollaista ominaisuuksia koska ne kuitenkin kauppansa tekevät. Vois kuvitella että vaikka maastopyöräilyssäkin vois olla messevät jne… ? Täytyy sovitella kun tulee mahis ja vähän fiilistellä. Mun toinen pari 5.10 päätyi just flättipedaaleille mtb hommiin. Toiset on vielä hallilla työkenkinä. Kiipee ihan hyvin jos ei kauheen pienelle tarvi painaa. Bokseilla jopa paremmat ku kiipeilykengät. |